בחירת ריצוף חוץ נכונה ומוצלחת

בחירת ריצוף חוץ נכונה ומוצלחת

תוכן עניינים

מעוניינים לעצב את החצר הפרטית או המרפסת באמצעות ריצוף דקורטיבי ויפהפה? מתלבטים בין פתרונות שונים לריצוף חוץ לגינת הנוי שלכם, לחניה או לגג?

ובכן, יש מבחר עצום של פתרונות וסוגים של ריצוף חוץ לכן הבחירה אינה פשוטה. מעבר למראה וגוון הריצוף החיצוני עליכם להתייחס לפרמטרים חשובים כגון סוג האריח, עמידות החומר בפני פגעי מזג האוויר, סכנת החלקה לאחר השקיית הגינה או גשם, גודל אריחי הריצוף, טקסטורה, גוון ועוד.

עד לפני מספר שנים אפשרויות הריצוף החיצוני אילצו אתכם לבחור בין רצפת בטון, קרמיקה או מרצפות מאבן טבעית. כיום, יש מגוון עצום של אריחי ריצוף וחיפוי המתאימים למרפסות ולחצרות, וניתן לבחור סגנון מקורי וייחודי בהתאמה לריצוף הפנים ולעיצוב החצר.

בעקבות משבר המים המתמשך בישראל רבים מבעלי הגינות הפרטיות החלו להחליף את הדשא הזקוק להשקיה תכופה ומרובה בריצוף חוץ איכותי ועמיד.

סוגי ריצוף חוץ

כאמור, כיום אתם יכולים להזמין עבודות ריצוף חוץ מסוגים שונים של אריחים, חומרים ואבנים, לכל פתרון יש יתרונות וחסרונות. לכן, עליכם לקבל החלטה שקולה ועניינית, ורגע לפני שאתם מחליטים על סוג הריצוף לחצר או למרפסת חשוב להתייחס לפרמטרים כגון מקדם שחיקה, עמידות לפגעי מזג האוויר, נראות, תחזוקה נדרשת, בטיחות, מחיר וגורמים נוספים.

פתרון איכותי ועמיד לריצוף חיצוני, יש מגוון סוגים, גדלים וגוונים של אבנים משתלבות, קל ליישם אותן בחוץ, אך יש להתקין ולקבע אבני שפה בבטון כדי לסלול את השביל או ליצור חניה וכדומה.

את האבנים המשתלבות מיישמים לאחר פיזור מצע כורכר ומעליו יש להניח שכבת חול בעובי של כ-5 ס”מ. לאחר הנחת האבנים והצמדתן מפזרים חול מעל כדי להדק את האבנים זו לזו וליצור משטח אחיד ונוח. האבנים המשתלבות חזקות ועמידות, קל להחליף אריחים שנשברו או נסדקו, אך צמחים עלולים לצמוח בין האבנים.

פתרון איכותי ועמיד לריצופי חוץ, טכניקת היישום פשוטה יחסית וניתן לבחור מגוון דוגמאות ועיצובים. לאחר יישום שכבה ראשונית יש להמתין לייבוש הבטון ואז מיישמים שכבה נוספת ומתחילים בהטבעה באמצעות תבניות שונות ובהתאם לדרישות העיצוב של הלקוח או אדריכל מטעמו.

בשנים האחרונות הבטון המוחלק הפך לטרנד חם בעולם עיצוב הבית והחצר, זהו חומר עמיד בעל מראה מרשים ואלגנטי, ניתן לשלוט ברמת העננות, הטקסטורה והגוון של רצפת בטון מוחלק, אך לשימוש חיצוני כדאי לחרוץ מעט את הבטון כדי למנוע נפילות אחרי גשם או השקיה.

רצף קרמיקה מנוסה יכול לרצף את המרפסת, הגג או החצר באמצעות אריחי גרניט פורצלן. יש מבחר גדול של אריחי גרניט פורצלן בעיצובים מרהיבים ובגדלים וגוונים שונים. חשוב לבחור אריחי ריצוף המיועדים ומתאימים לשימוש חיצוני, לכן עליכם להתמקד באריחים מחוספסים למניעת החלקות ופציעות.

פתרון איכותי ומרשים ביופיו המתאים בעיקר לחובבי העיצוב הכפרי, למרות שכיום ניתן לבנות דק ממבחר סוגי וגווני עצים, לרבות עץ לבן. הדק מוסיף אווירה יוקרתית לחצר או למרפסת, הוא מקרב את הטבע לסביבת המגורים, אפשר ללכת על הדק יחפים גם בימים לוהטים, אך החיסרון הוא התחזוקה בגלל רגישות העץ לפגעי מזג האוויר.

אפשר לחפות את החצר או המרפסת באמצעות אריחי קרמיקה מעט מחוספסים, זהו פתרון איכותי המבטיח מראה עדכני ומרשים, יש אריחים בגדלים שונים וניתן לשלב בין טקסטורות וגוונים כדי ליהנות ממראה מקורי. כמו כן, אפשר להזמין הדבקת קרמיקה על ריצוף קיים בחצר או במרפסת כדי לחסוך עלויות ולהימנע מעבודות מלכלכת וממושכת.

פתרון נוסף הוא להתקין יריעות של אריחי גומי על המשטח בחוץ, ההתקנה פשוטה ומהירה, אך זהו פתרון המתאים בעיקר למקומות בהם ילדים משחקים ומשתוללים.

מוכנים לבית החדש שלכם?

אם אתם מחפשים עבודות טיח על ידי קבלן טיח עם אלפי לקוחות והמלצות, הגעתם למקום הנכון.

עלויות הריצוף החיצוני

מחיר ריצוף למטר מרובע משתנה בהתאם לסוג הריצוף שבחרתם, מורכבות העבודה, גודל המשטח שברצונכם לחפות, תנאי השטח ועוד. המחיר נע בין 200 ₪ למ”ר עד כ-400 ₪ (עלות התקנת דק עץ), אם קיים ריצוף תקין ומפולס אפשר להוזיל עלויות באמצעות הדבקת קרמיקה על הריצוף הקיים.

עבודות ריצוף חוץ מומלץ להזמין רק מרצפים מקצועיים או מחברת שיפוצים מובילה כמו חברת המשפצים. החברה מתמחה בכל עבודות הבנייה והשיפוצים, בין היתר גם עבודות ריצוף וחיפוי פנימי וחיצוני. 

קבלן ריצוף מקצועי ומנוסה יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר ואתם תיהנו מנראות גבוהה, מגימור יוקרתי, מעיצוב יפהפה וייחודי, ממשטח עמיד ובטיחותי לאורך זמן ומעלייה בשווי הנכס. למידע נוסף, לשאלות, להצעת מחיר לעבודת ריצוף חוץ – התקשרו עכשיו או השאירו פרטים באתר ליצירת קשר ואנחנו נחזור אליכם במהירות האפשרית.

מאמרים בנושא:

שתפו את העמוד:
ייעוץ בוואטסאפ