טיח אקרילי לחיפוי וציפוי קירות

Acrylic plaster

תוכן עניינים

מעוניינים לעצב מחדש קיר מרכזי ודומיננטי בסלון, בפינת האוכל או בחדר השינה? מתכננים לחדש את הטיח החיצוני ומחפשים רעיונות ופתרונות מקוריים ואיכותיים? הידעתם כי טיח אקרילי מתאים לחיפוי ולציפוי קירות פנים וחוץ?

חברה המשפצים מתמחה בכל עבודות הבנייה והשיפוצים, בין היתר החברה מציעה פתרונות מקוריים ואיכותיים לעבודות מורכבות כמו חיפוי קירות פנים וחוץ על ידי טיח (שליכט) אקרילי, איטום סדקים בקירות חוץ ופנים ועוד.

אחד הטרנדים החמים והמלהיבים בתחומי האדריכלות ועיצוב הפנים הוא שימוש בטיח האקרילי, המכונה גם בשם שליכט אקרילי, בגלל אפשרויות העיצוב ויתרונות החומר. 

כדאי לדעת כי הטיח האקרילי הוא חומר עמיד במיוחד המתאים גם לאקלים הישראלי, הטיח עמיד בפני פגעי מזג האוויר, הוא מגשר היטב מעל סדקים קטנים ונימיים עד 1 מ”מ, והגוון אינו משתנה גם אחרי שנים ארוכות.

מהם ההבדלים בין טיח לשליכט?

טיח הוא חומר גמר מסורתי בענף הבנייה והשיפוצים, זהו חומר המיועד ליישום על הקיר כדי ליצור שכבת ביניים מקשרת בין תשתית הקיר לשכבת הצבע או לחיפוי. יש מגוון סוגים וגוונים של טיח, ויש סוגי טיח המיועדים לשימוש חיצוני וסוגים אחרים המתאימים ליישום על קירות פנים.

שליכט הוא למעשה השכבה האחרונה שמיישמים על הקיר, מעל שכבת הטיח. השליכט מתאים לשימוש חיצוני או פנימי, זו שכבה דקורטיבית המעניקה את הטאץ’ האחרון לעיצוב הבית, והשכבה משמשת גם כהגנה נוספת של הקירות. הציפוי האחיד מהווה גם שכבת הגנה יעילה נגד רטיבות, ובשוק יש שני סוגים עיקריים של שליכט – אקרילי או מינרלי.

שליכט אקרילי מגיע בשלל צבעים לבחירה, ביניהם גוונים מקוריים וייחודיים המאפשרים לעצב את הבית בהתאם לחלומותיו הפרועים ביותר של הלקוח. השליכט האקרילי הוא חומר עמיד במיוחד, קל ליישם אותו על קירות פנים וחוץ, וכיום הוא נחשב למלך הבנייה החדשה וניתן לראות מבנים חדשים רבים עם שליכט צבעוני בשלל גוונים מרהיבים וייחודיים.

מהם היתרונות ליישום טיח אקרילי על קירות הבית?

לטיח האקרילי יתרונות רבים עבור הלקוח הסופי, מעבר לאפשרויות העיצוב החדשות, זהו חומר איכותי ועמיד המונע סדקים בקירות, חדירת רטיבות לקירות המבנה והחומר עמיד בפני פגעי מזג האוויר בישראל.

הטיח האקרילי מהווה שכבת הגנה יעילה ועמידה בפני פגעי מזג האוויר, לרבות גשם, קרינת שמש ישירה, לחות, אבק ועוד. החומר מספק גם הגנה יעילה בפני חדירת רטיבות לקירות המבנה, אך חשוב להדגיש כי החומר אינו מציע אטימות מלאה למים.

הטיח האקרילי הוא חומר נושם, לכן המים החודרים מבעד לשכבת ההגנה המיושמת על הקיר מתאדים באופן טבעי ויוצאים החוצה, כך נמנעים מבעיית הצבע המתקלף בקירות הפנים והחוץ של המבנה.

השליכט האקרילי הוא חומר גמיש, לכן השכבה מגשרת מעל סדקים קיימים בקירות, ולמעשה יוצרים שכבת הגנה חדשה על הקיר נגד היווצרות סדקים חדשים בגלל כושר הגמישות הגבוה של החומר.

הטיח האקרילי מגיע בשלל גוונים, מרקמים וטקסטורות, אפשר ליישם שליכט אקרילי בעל מרקם גס ומחוספס לקבלת מראה כפרי, או ליישם טיח בעל מרקם עדין וחלק לקבלת קיר אחיד בעל חזות טבעית מרשימה ויוקרתית.

השליכט האקרילי הוא חומר איכותי ועמיד למשך שנים ארוכות, אין צורך בתחזוקה מיוחדת, אך כדאי לחדש את הטיח המיושם על קירות חיצוניים אחת לעשר שנים, או בהתאם למצב השליכט.

מוכנים לבית החדש שלכם?

אם אתם מחפשים טיח אקרילי​ על ידי קבלן עם אלפי לקוחות והמלצות, הגעתם למקום הנכון.

חיפוי קירות חוץ ופנים באמצעות שליכט אקרילי

לטיח האקרילי יתרונות רבים וחשובים, אך יש גם חסרונות שחשוב לשים לב אליהם, ובעיקר לנושא המחיר. זהו חומר חיפוי וציפוי יקר יחסית, לבטח בהשוואה לעלות של טיח רגיל ולעלויות של חומרים אחרים לחיפוי קירות. כמו כן, כדי ליהנות מעבודה איכותית בגימור יוקרתי וגבוה, יש להזמין רק קבלן שיפוצים מומלץ המתמחה בעבודת שליכט אקרילי.

את הטיח האקרילי אפשר ליישם במספר טכניקות, אך לרוב מורחים את החומר בעזרת רולרים ומברשות או בהתזה. מומלץ ליישם מעל שכבת הפרמייר שכבה דקיקה יחסית של שליכט אקרילי, ולאחר ייבוש כדאי למרוח שכבה עבה יותר.

כדי ליהנות מתוצאות איכותיות חשוב לבחור שליכט אקרילי באיכות גבוהה, ויש לבצע את העבודה על ידי קבלן מקצועי ומנוסה, כמו אנשי המקצוע של חברת המשפצים. למידע נוסף ולהזמנות – התקשרו עכשיו!

מאמרים בנושא:

שתפו את העמוד:
ייעוץ בוואטסאפ